Werk - Reisverslag uit Childers, Australië van Ronald Zuidinga - WaarBenJij.nu Werk - Reisverslag uit Childers, Australië van Ronald Zuidinga - WaarBenJij.nu

Werk

Door: Ronald

Blijf op de hoogte en volg Ronald

09 Maart 2014 | Australië, Childers

Ik vond het wel weer eens tijd voor een update.
Het gaat hier nog steeds super, alhoewel het is wel anders is wanneer je elke dag werkt.
Midden januari konden we beginnen met werken op mango boerderij. We werkten in de fabriek waar ze de mango's verpakken in dozen. Het was saai werk maar je verdient als een tandarts en we kregen elke dag gratis mango's haha. Er was een tijdje dat we makkelijk 9/10 uur per dag werkten, 7 dagen per week. Dat was wel wennen als je eerst 2,5 maand geen wekker hebt gehoord en je dan ineens elke dag 5:30 naast je bed moet staan. Maar het was vreemd genoeg helemaal niet zo moeilijk. Elke morgen werd ik wakker en kon zonder probleem uit, ook al waren de nachten soms vrij kort haha. Zodra ik mijn kamer, die ik met 3 anderen deel, uitliep had je dit prachtige landschap waar de zon net boven uit op kwam. Geregeld zat er groep kangeroes vlak voor ons op het veld, maar dat was meestal met zonsondergang.
Er waren rond die tijd rond de 50 mensen in dat hostel, de meesten waren Duits en Frans. Een ontzettend leuke groep, elke avond wel wat te doen. Als het geen voetbal was dan was het wel poker of fifa.
Maar na ongeveer 3,5 week waren alle mango's bijna geplukt en werden veel mensen al naar huis gestuurd en het hostel begon al flink leeg te lopen. Ik had het geluk dat ik nog paar extra dagen kon werken maar Koen Frank en Joe hadden minder geluk.
Zei gingen naar Bundaberg om daar hopelijk te werken en ik bleef alleen in Childers voor een paar dagen. Eerste keer dat mijn welpen het nest verlaten haha. Het was eerlijk gezegd wel heerlijk om even alleen te zijn. Niet dat ik alleen was, want elke dag kwam een Franse jongen waar ik het goed mee kon vinden vragen wat we zouden doen die dag. Meestal was dat een beetje hangen of voetballen met de andere fransen die er waren. Goed om mijn frans op te halen! Maar het was wel fijn om een kamer niet hoeveel te delen met anderen!
Maar al gauw was mijn werk ook afgelopen en ging ik de welpen achterna naar Bundaberg. Ze hadden al paar dagen gewerkt daar, maar het was geen hostel voor werken. Alhoewel ze het wel zo verkopen. Ik ben er 2 weken geweest en geen werk gehad. Maar had het er wel naar mijn zin! Elke dag feest en lekker slaap in halen. Soms liep het een beetje uit de hand haha. Brandslangen werden in de late nacht/vroege morgen uit de kasten getrokken en alle gangen werden nat gespoten. Of er midden in de nacht in alle talen door de intercom geschreeuwd en gescholden. Soms verbaasde het me dat er geen politie kwam voor geluidsoverlast. Niet iedereen kon om lachen maar ja ach ik vermaakte me er wel om! Het kwam niet als een verrassing dat ik hier voor het eerst echt ziek was. Ik weet nog steeds niet of het een verschrikkelijke kater was of dat ik echt ziek was.
Het was ook wel weer leuk geweest en wilden weer werken. Gelukkig vonden deze keer wel snel werk in Griffith. Dat was ongeveer 1600 kilometer van waar we waren dus hebben we een auto gekocht. In onze mitsubishi magna zijn we in 18 uur heen gereden. We hadden geen flauw idee wat voor een werk we gingen doen, maar zijn er naar gewoon voor gegaan. Het was een goede keuze.
We kregen een eigen sta carvan voor een hele leuke prijs. De dag nadat we aankwamen konden we direct beginnen. Dat was ook wel hoog nodig want ik had letterlijk mijn laatste geld uitgegeven aan de auto en boodschappen voor de week. Maar ik had geen geld voor nieuwe data voor mijn mobiel haha. Maar dat was maar voor een week. Na de eerste payday heb ik meteen een gitaar gehaald haha.
Het werk was in principe hetzelfde als wat we met de mango's deden, alleen nu met pruimen. Alleen de machines waren veel ouder en luider. Het enige wat ouder was dan machine waar we werkten was onze baas van in de 80. Hij klom op heftrukken en kon alles. Hele dag was die bezig haha! Hele aardig man. Hij heeft ons -voor we weg gingen- met zn allen uiteten genomen.
Verder hebben we op het werk nog een paar keer de giftiste spin van Australië gezien.
Deze baan duurde maar 3 weken en dat kwam precies uit met het nieuwe werk dat we hadden. We konden namelijk weer terug komen bij de mango fabriek. Alleen deze keer is het met advocaten in plaats van mango's. Dus ik ben weer uit en vertrouwd terug in Childers!
Hier ga ik denk ik nog anderhalve maand werken. En dan is het eindelijk weer tijd om te reizen! En hopelijk worden de verhalen dan ook weer beter
Maar voorlopig nog eerst flink wat geld nodig haha
Spreek jullie snel weer
Cheers!

  • 09 Maart 2014 - 16:57

    Marianne:

    Dag Ronald, Frank en Koen,

    De verhalen, Ronald, zijn nog steeds goed. Naast werken, is jullie leven nog steeds één groot avontuur. Alleen zou ik ,volgens mij, meer genieten van de kangaroes, die jullie zien, dan van de giftigste spin. \
    Wij komen als we wandelen met de hond reeën tegen..die heb je vast niet in Australië..
    En even 1600 km. rijden om ergens te werken, en dan weer 1600 km. terug om op je 'oude plek' te werken, klinkt ook heel bijzonder.
    Jullie beginnen je al aardig thuis te voelen in Australië.

    Een goede werktijd gewenst, en geniet van je salaris als een 'tandarts'.

    Marianne

  • 09 Maart 2014 - 21:21

    Meriam En Albert:

    Hallo Ronald, Frank, Koen en Joe.
    Je hebt weer een leuk reisverslag geschreven. Pas maar op voor die spinnen!
    Fijn dat jullie weer werk hebben zodat jullie uiteindelijk ook veel mooie plekken
    kunnen zien. Hopelijk wordt het tweede deel van de reis nog mooier dat het eerste
    gedeelte. Aan de foto's die je gestuurd hebt kan dat haast niet.
    We wachten vol spanning de komende verhalen af.
    Heel veel plezier daar down under.

    Ronald, kus van mama, papa en Martijn.
    Ps we missen je gezelligheid en je tegenstand bij het tafeltennissen!

  • 03 Mei 2014 - 10:39

    Patrick Beijerink:

    Hey ronnie,

    Vet verhaal man, ik ben echt jaloers op je.
    Heel veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Childers

Australië

Mijn reis door Australië en Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2014

Werk

05 Januari 2014

de campervan

28 November 2013

Bye Cairns

20 November 2013

Cairns

10 November 2013

de UltimateOz week
Ronald

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 2617
Totaal aantal bezoekers 7565

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 29 April 2014

Australië

Landen bezocht: