Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ronald Zuidinga - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ronald Zuidinga - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Ronald Zuidinga

Blijf op de hoogte en volg Ronald

20 November 2013 | Australië, Cairns

Inmiddels zijn we alweer in het tropische Cairns. Dat was niet helemaal volgens de planning maar ja, het bevalt hier wel goed!
Afgelopen week hadden we een surfkamp, wat heel vet was! We werden met een bus naar het ´seven mile beach´ gebracht. Dat was 2 uur ten zuiden van Sydney. Er waren bijna geen mensen te bekennen, heerlijk het hele strand voor ons! We gingen elke dag 2 keer 2 uur surfen. De eerste dagen regende het het en was het zelfs een beetje koud, maar eenmaal in het water maakt het toch allemaal niks meer uit. 's Avonds gingen we weer gezellig naar het strand. Hierdoor werd dat 's ochtends vroeg opstaan wel moeilijker door. Het surfen ging er niet slechter om gelukkig. Toch paar grote golven kunnen pakken, maar ze hadden mij ook paar keer goed te pakken haha. Vrijdags middag waren we helemaal kapot. We gingen terug naar Sydney met de bus. Hier is een filmpje van die week: http://www.youtube.com/watch?v=Ec-bizp2qQc
Eenmaal in Sydney aangekomen liepen we naar ons nieuwe hostel Easy Go. We waren blij dat we bijna naar bed konden om beetje slaap in te halen. Maar nee hoor, dat zat er die avond helaas niet in. Bij de receptie kregen we te horen dat er geen plek meer was. Toen liet ik hem mijn reservering zien... "Easy Go hostel, Vang Vieng in Laos" haha oeps. Balen, maar dus opzoek naar een ander hostel. We zijn er eerst naar een paar toegelopen gelopen, daarna overal rondgebeld. Overal was hetzelfde antwoord; "I'm sorry mate, we're fullly booked for the whole weekend" kutzooi... Gelukkig konden we nog bij een reisbereau op de computer terecht. Maar echt overal waar we zochten was het vol. Het begon ook al laat te worden, het was inmiddels al 8 uur Jack, van het reisbereau, had alles allang afgesloten maar we mochten gelukkig nog blijven. Hij had dit zelf ook een keer meegemaakt. We konden er wel om lachen met z'n allen. Zo typisch dat dit ons weer overkomt haha. Toen was het tijd om te kiezen, of in het Hilton slapen of op straat. Mijn voorkeur ging uit naar de straat, had ik altijd al is willen doen! Maar buiten regende en onweerde het behoorlijk hard, dus dat was niet echt een optie. Toen kwam Jack met het idee om het vliegtuig te pakken en naar Cairns te vliegen. Dus eerste vlucht maar meteen geboekt! 6:45 vertrok die.
Dan moesten we het maar heel laat maken in de kroeg en dan in een keer door naar het vliegveld. We konden we onze tassen wel in een kluisje dumpen. Het was echter ook bijna mijn verjaardag dus was ook reden voor feest! Waterdicht plan...
Rond 2 uur 's nachts was de portemonnee en levenslust op. We waren kapot, maar hadden een nieuw plan! We konden met een paar Nederlanders mee naar hun hostel en daar op de grond slapen, perfect! Het was nog luxer dan verwacht, ze hadden een tas en 2 opblaas kussen voor onze hoofden. Ik werd zelfs verwend met natte handdoek als deken. Het maakte me allemaal niets meer uit als ik maar 2 uurtjes kon slapen.
Ik had mijn ogen nog maar net dicht of de wekker ging al weer. Ik heb serieus best lekker geslapen, alleen met opstaan was mijn rug beetje stijf. Langzaam strompelden de drie zombies naar buiten. In de taxi naar het vliegveld. We hadden uiteraard de goedkoopste vlucht geboekt, dus beenruimte konden we wel vergeten.
Na 3 lange uren vliegen kwamen we in het tropische Cairns. We hadden dit keer wel het goede hostel geboekt, god dank. We er een rustige dag van gemaakt, maar tegen de avond konden we toch niet stil zitten. Het duurde niet lang of we waren al weer aan het bier. Het was tenslotte ook mijn verjaardag. Het was uiteindelijk toch nog een leuke dag!
Nu zijn we inmiddels wel beetje bijgekomen gelukkig, maar dat ging niet van harte.
Het is hier mooier en rustiger dan Sydney. Morgen gaan we snorkelen in de Great Barrier Reef. En overmorgen gaan we een trip door de Rainforrests maken! Ik zal van het weekend foto´s uploaden!
Cheers!

  • 20 November 2013 - 21:50

    Meriam En Albert Zuidinga:

    Hallo Ronald.
    Je twintigste verjaardag zul je niet snel vergeten! Wat een avontuur. Wij zullen je verjaardag ook niet snel vergeten, het is bijzonder saai zonder de jarige!
    Heel veel plezier morgen en overmorgen. Wij hopen dat we te zijner tijd mee kunnen genieten van de film die je gaat maken. We zien er nu al naar uit. Wij denken dat het prachtig zal zijn daar in de Great Barrier Reef!
    Maak er een onvergetelijke tijd van samen met Frank en Koen.
    Liefs van mama, papa, Martijn en Mara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Australië

Mijn reis door Australië en Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2014

Werk

05 Januari 2014

de campervan

28 November 2013

Bye Cairns

20 November 2013

Cairns

10 November 2013

de UltimateOz week
Ronald

Actief sinds 12 Okt. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 7560

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 29 April 2014

Australië

Landen bezocht: