de UltimateOz week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ronald Zuidinga - WaarBenJij.nu de UltimateOz week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ronald Zuidinga - WaarBenJij.nu

de UltimateOz week

Door: Ronald Zuidinga

Blijf op de hoogte en volg Ronald

10 November 2013 | Australië, Sydney

De eerste 2 weken zitten er nu bijna op. Het is nu stuk beter hier! Ik heb de afgelopen week met de UltimateOz veel dingen gezien. We zijn bijvoorbeeld de eerste dat met een boot cruise door haven in Sydney geweest. Daarna zijn we op een kamp geweest in een klein dorpje. Dat was ongeveer 3 uur rijden vanaf vanaf Sydney, bij de stad Newcastle in de buurt. Daar heb mijn eerste kangoeroe gezien en geaaid! Verder waren er veel meer mooie dieren. Er zouden ook koala's in de bomen zitten maar die heb ik helaas nog niet gezien, maar komt nog wel. 's Avonds hebben we gezellig met z'n allen wat gedronken en zijn daarna naar het strand gelopen, wat de heen weg nog geen 5 minuten lopen was. Ik heb nog nooit zo veel sterren kunnen zien, echt ongelofelijk. De terugweg duurde volgens mij wat langer dan 5 minuten, maar dat is allemaal wat waziger haha. De volgende dag moesten we er vroeg uit (wat overigens beter ging dat verwacht) omdat het in de middag te warm zou zijn. We gingen de duiden in met 4x4 trucks. Ook dat was super gaaf! We gingen ontzettend steile bulten op en af. Daarna zijn we door gereden naar het strand. In die zee daar leven 22 witte haaien op dit moment. Dus maar even geen duik genomen haha. Verder op die dag hebben kleine berg beklommen. Het was klein eindje lopen in de brandende zon met een kleine kater, maar het was de moeite meer dan waard. Bovenop de berg was een prachtig uitzicht! 's Avonds weer gezellig met z'n allen wat gedronken tot in de late uurtjes.
De laatste dag van het kamp gingen we op dolfijnen cruise. We hebben een stuk of 8 wilde dolfijnen van dichtbij gezien. En toen was het tijd om weer terug naar Sydney te gaan, helaas.
Morgen gaan we op surfkamp. Ik heb er vele goede verhalen over gehoord dus ik ben benieuwd! Jullie horen nog van me!
Groeten vanuit momenteel bewolkte Sydney

• 10 November 2013 - 11:08

Ben:

Klinkt als een supergave vakantie. Pas maar op dat je niet in benevelde toestand witte haaien gaat aaien...
    Heel veel plezier verder.
    Ben

• 16 November 2013 - 15:36

Janny Uneken:

Hoi Ronald, proficiat met je 20 ste verjaardag. Ook namens Rikus. Die is trouwens gekneusd.Ja dat crossen op de mountainbike in Lonneker is hem duur komen te staan. Mooi dat je het naar de zin hebt en de pilsjes zijn ,,goedkoop,, he! Inmiddels via het vliegtuig richting het noorden om werk te zoeken. Het vakantieseizoen komt eraan. Wat een geweldige ervaring om dolfijnen te spotten. Wij hebben op Qeensday ,eind september, walvissen gezien. En wat vind je van al die prachtige bomen? De koala,s hebben wij in een natuurpark gezien, echt traag en smullen graag van de blaadjes van Eucalyptus. Grijsachtig blad, lijkt wat op een wilg. Er is niet zoveel nieuws, a.s dinsdag is Veerle jarig, dan wordt erweer naar Perth geskypt.. Als ik nu op onze klok kijk ben je al niet meer jarig. Maar....... Een plezierige ontdekkingstocht verder en tot de volgende keer. Goad goan ut Twente. R en J.

• 17 November 2013 - 08:57

Marianne:

Dag Ronald, Koen en Frank,
    Mooi om jullie verhaal van 'down under' te lezen.
    Als je het verhaal leest, dan lijkt het, alsof jullie al een maand onderweg zijn. Prachtige stranden, uitzichten om van te dromen, en wie ziet nu 'witte dolfijnen'? En zelfs 'de leuke dames' ontbreken niet. 'Wat wil een mens nog meer?'. Ik hoop dat 'het surfen' jullie goed af gaat, en dat je niet teveel spierpijn krijgt. Geniet van elk moment op jullie fantastische ontdekkingsreis, en veel plezier samen!
    Een lieve groet uit Twente, Marianne.