Bye Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ronald Zuidinga - WaarBenJij.nu Bye Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ronald Zuidinga - WaarBenJij.nu

Bye Cairns

Door: Ronald Zuidinga

Blijf op de hoogte en volg Ronald

28 November 2013 | Australië, Cairns

Nu we paar dagen in Cairns waren was het tijd om wat te doen. Dus zijn we vorige week donderdag met een boot naar de Great Barrier Reef gevaren. Het was ongeveer 2 uur varen, maar het was het zeker waard! Toen we op de goede plek aankwamen, zijn we meteen het water in gesprongen.
Het is absoluut een van de mooiste plekken op aarde. Er zwemmen zo ontzettend veel vissen tussen en in het koraal, het leek alsof je in film was. We hebben van alles gezien, maar het meest indrukwekkende was wel toen we nog geen 10 minuten in het water lagen en een haai van anderhalve meter vlak onder ons door zagen zwemmen. Toen de eerste schrik weg was, zijn we hem tijdje gaan volgen. Het was een heel rustig beest, en bovendien ongevaarlijk!
Verder hebben we ook nog met schildpadden gezwommen, heerlijk! We hebben nemo nog gevonden, we zijn zelf met een school van ongeveer 100 vissen mee gezwommen. Maar wat waarschijnlijk niemand had verwacht is dat we waarschijnlijk een vis hebben gezien die zwaarder is dan mij! Wat een gigantisch beest was dat! Helaas verstopte hij zich, dus ik heb geen foto´s kunnen maken. Dus je moet me maar geloven haha.
De volgende dag gingen we naar de regenwoud. Ook heel indrukwekkend! We hebben ook hier veel mooie dingen gezien zoals watervallen, schildpadden en vogelbekdieren! Overal een lekkere duik genomen uiteraard!
En sindsdien zijn we elke dag op zoek naar werk gegaan, maar dat ging nog niet zo makkelijk. Omdat het hier in Cairns best slecht weer is, kan het fruit nog niet geplukt worden. En voor wachten hebben we geen tijd, dus gaan we maar weer verder reizen!
We hebben een campertje gehuurd en morgen vertrekken we. Eerste bestemming is Mission Beach daarna Townsville. En dan langzaam door naar Brisbane. We gaan ondertussen ook naar de Whitsunday Iseland en Fraser Island. Dit schijnt ontzettend mooi te zijn, dus dat zijn mooie vooruitzichten!
Ik hou jullie uiteraard op hoogte!
Cheers!

• 28 November 2013 - 21:49

Albert & Meriam Zuidinga:

Hallo Ronald,
    Leuk verslag weer!
    Veel plezier tijdens jullie reis in de richting van Brisbane.
    Wij zijn benieuwd hoe dat bevalt in de camper. Lijkt ons heel erg leuk.
    Groeten van mama, papa, Mertijn en Mara

• 01 December 2013 - 10:12

Marianne:

Dag Ronald, Frank en Koen,

Het surffilmpje geeft een mooie impressie van jullie Surftalent, leuk hoor.
    En dan Cairns. Nu Steve Irwin er helaas niet meer is, denk ik Ronald dat dit wel een job voor jou kan zijn. In Nederland is het programma: 'Freek in het wild'. Korte informatieve filmpjes over dieren in het wild. Jij, Ronald, kunt er enthousiast over vertellen, dus wie weet waar je opname's nog goed voor kunnen zijn.
    Jullie beleven één groot avontuur, dat haast niet met film is vast te leggen.
    Ik wens jullie een goede reis, op naar een nieuwe bestemming.
    Groetjes,
    Marianne

• 24 December 2013 - 14:14

Janny Uneken.:

Hoi Ronald.
    Als ik in de pen klim, zijn we een paar uur van Kerst verwijderd. Allemaal hele fijne Kerst toegewenst. Ik denk toch ,dat je veel meer vakantie gevoel hebt. Warm, ver van huis en haard. Bovendien is het daar de grote schoolvakantie en iedereen op vakantie. Gisteravond was hier nog een documentaire (eo) over de Great Barrier rif te zien. We hebben niet alles gezien. Jaap moest uitgezwaaid worden. Ze hadden het over het Rain rif. Walvissen(bultrug) ,roggen zeeschildpadden. Het rif wordt wel aangetast door de zure regen, maar herstelt toch weer.zichzelf in een bepaalde maand door dat de microstofjes zich weer vermenigvuldigen en nestelen op het rif. Wat zul je al veel gezien hebben. Via papa en mama blijven we op de hoogte. We wensen jou en je drie vrienden een mooi 2014 toe en veel succes!

Groeten uit Twente. Rikus en Janny.

• 25 December 2013 - 23:21

Marianne:

Dag Ronald, Frank en Koen,
    Hele fijne kerstdagen gewenst!
    En speciaal voor Koen, van harte proficiat met je 21e verjaardag.
    Jarig zijn in Australië, net als Ronald, dit gebeurd je maar 1x in je leven, dus geniet ervan.
    Marianne